I kdd caborian en la felguera [vol.2]

Dempués de xintar abondo teníamos delles llocalizaciones pa dir a retratar. Pero teniendo en cuenta que nesa época del añu la lluz marcha’bout les seis de la tarde, decidimos dir direutamente al Nitrógeno, por miéu a que nun nos diera tiempu más tarde y la verdá’tis que acertamos.

El complexu industrial de Nitrastur ta asitiáu ente les víes de la Renfe y el cauce del Ríu Candín ente La Felguera y Barros. Angüañu ta abandonao aunque hai un guarda qu’entra dos vegaes al día. Dientro atópase la típica imaxe de decadencia industrial bastante lligada a la cuenca. Yo véolo como un gran plató de cine onde pues atopar carreteres desiertes, almacenes xigantes, tolves, cases, una torre refrixeración, llaboratorios, vestuarios y un sinfín d’ayalgues a la hora de garrar imáxenes o utilizalo d’entornu pa una hestoria de ficción.

La fábrica d’amoniacu sintéticu de la Sociedad Ibérica del Nitrógeno, lluéu Unión de Explosivos Riotinto y Nitrastur, foi la primer factoría llangreana especializada exclusivamente en actividaes químiques derivaes del carbón. Instalose en Vega ente 1923 y 1925 xunto a les instalaciones de Duro Felguera que-y había cedío los terrenos y de la que aprovechaba los gases procedentes de los fornos de coque. Col establecimientu del plan del Nitróxenu, nos años cuarenta pol que se potenciaba el consumu de nitróxenu de fabricación nacional y favorecíase a les empreses que se dedicaben a la so producción, la factoría decide ampliar les sos instalaciones, polo que se tresllada a la vega de Barros. Les obres de la nueva fábrica entamaron en mayu de 1950 y finaron n’ochobre de 1954.

Les marquesines y almacenes adopten curioses formes abovedaes, asina como la torre de refrixeración, similar al qu’alberga el MUSI. Talleres, varios hoteles pa inxenieros, almacenes de proporciones descomunales, etc. Incluyose nel Rexistru Industrial del DOCOMOMO (Organización pa la Documentación y Conservación del Movimientu Modernu) como una de les 20 meyores muestres d’arquitectura industrial moderna d’Asturies. Esta foi la primera sociedá que fabricó n’España sulfatu amónicu. Actualmente preténdese arreglar esta fastera col proyectu “Llangreu Norte”, presentáu en mayu de 2007 (aunque dende esa fecha nun se faló más del tema…). Esti incluye un parque tecnolóxicu, zones d’ociu y recréu, y la expansión natural del cascu urbanu de La Felguera por esti territoriu. Pola importancia de l’arquitectura industrial d’esti complexu, algunos de los edificios van ser respetaos y restauraos p’albergar algunos d’esos servicios del parque tecnolóxicu.

El sitiu tien munches posibilidaes fotográficamente falando, amás tien l’añadíu que, como nunos años van tiralo too y lo que quede va tar transformao abondo, les semeyes tienen esi tastu de tar retratando parte de la hestoria d’un pueblu que va desapaecer de delantre los nuesos güeyos y eses semeyes van ser l’únicu testimoniu de lo qu’existió dalgun día. El blancu y negru’tis casi obligatoriu.

Resultome bastante complicao componer por que hai muncha maleza y aislar les coses y edificios ye bastante complicao. Dime cuenta que había munchos detalles piquiñinos que tamién’tisren interesantes. Sobre too imaxinábame’l sitiu como un entornu peramañosu pa rodar un curtiumetraxe del tipu “post estallíu nuclear” aunque tamién tien bona pinta pa facer una sesión de retratos con un estilismu cuidáu o buscando un ambiente fantasmagóricu.

Pinchando equí y equí podeis ver los sitios onde atopé la información. Si la quereis ampliar, nun dudar en pinchar. Y si decidís dir, tener cuidáu, davos prisa enantes que lo tiren y suerte cola inspiración.

Advertisements