probe,’tis que’tis asina…

Nun tardes muncho en topate con xente de toa bayura, no que cinca a la forma de ser. Cuando’tiss guaje, tiense esi pensamientu ente inocente y egoista que te fai creer que tol mundu tien que pensar igual que tú. Si te petez xugar al fúbol, nun pues entender que a los tos collacios o compañeros nun-yos apetezca nesi momentu. Si tienes fríu, nun t’entra na tiesta otra cosa diferente a que los que tan alrodiu ti, prendan la calefación y se tapen con una manta al to lláu. Too esto’tis curioso a la par qu’efímero en casi toos, ya que’l tiempu enseña igual qu’un mayestru d’escuela, depraváu, insensible y cruel. Pero hai xente que guarda tolos vezos negativos de cuando son neños y van sumado-y les costumes adquiríes cola edá, que, aunque son diferentes, puen ser igual d’egoistes, inxustes y antisociales.

Alcuentres xente asina en toles estayes de la sociedá, al marxe de la clas social, posición económico-llaboral y creencies, por que son conductes que tan implícitamente lligaes a la condición humana, igual que munches otres. Aunque’tis cierto que cuando se tien una bona posición económica o llaboral y hai xente subordinada dreutamente a ti,’tis más fácil sacar los perros del egoismu y la falta de razocíniu de paséu, y dexalos mexar nel patiu del vecín mientres tú mires pa otru lláu, aguantando la risa.

Cada ún pue ser como-y pete. Si nos metemos neso, tamos pisando la fina y borrosa llínia de la llibertá individual, lo que’tis complicao y peligroso. Pero paezme d’una obscenidá criminal que’l que-y presta vistir de mariellu, pase’l día criticando a la xente que va pola cai de roxu, por que-y paez que visten d’un collor mui chillón. Nun aguanto a la xente que nun podría convivir con otru claváu a él nin tres minutos. Toos y toes tendríamos que pasar un mes piesllaos dientro d’una casa con un clon de comportamientu nuesu. Dalgún daríase cuenta de tres o cuatro coses, aunque, si con esto ’tain’t bastante pa camudar determinaes costumes y formes de ser, entós nun va a haber dios quien lo faiga.

Advertisements